Berlin Gezi Rehberi
Fiyat5.8
Reader Rating 4 Oy
9.3

Öncelikle şunu söylemeliyimki seyahatimiz boyunca genellikle durakladığımız yerlerde o kadar az kaldık ki yavaş yavaş sırada -Berlin mi var? -Nasıl şehri çözeceğiz ? -Konaklayacağımız yeri rahat buluruz bu sefer .. gibisinden şikayetler başlamıştı.Ama trenden inip şehre adım attığımızda şehrin ulaşım haritasına baktık ve aslında hiç de zor olmadığını fark ettik.Şehrin sıcaklığını hissetmeye başladık adeta.Tabiki Berlin’e gidelim diyince aklımızdaki ilk fikir Brandenburg Kapısı‘nı görmek olmuştu.Şehrin aslında birkaç tane ana sembolu var ama sanırım genelde herkesin aklına ilk bu kapı geliyor.Şehrin bir diğer sembolü ise Charlottenburg Sarayı.Ayrıca Berliner Fernsehturm(yani Berlin televizyon kulesi)’de şehrin ana sembollerinden.

Ulaşım nasıl Berlin’de?

Berlin şehrinin ulaşımı aslında gayet kolay.Başta dediğim gibi korkulacak bir yanı yok.Şehir içinde ulaşım S-Bahn ve U-Bahn’lar ile sağlanıyor.Tren istasyonundan indiğinizde herhangi bir Turist ofisinden bir şehir haritası alıp derhal şehri gezmeye koyulabilirsiniz.Yalnız bazı U-Bahn yani Untergrundbahn bildiğimiz yer altından giden metro sistemi.S-bahn’lar ise yol aralarından v.b geçen yer üzerinden giden (tramvay benzeri) ulaşım aracı.Turistik yerlere ulaşmak için genelde U-Bahn tercih etmelisiniz.Durakları şehir boyunca daha yaygındır çünkü.Ulaşım sistemini öğrenmek için bir gün yeterde artar bile.

Ulaşımda diğer birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi günlük,haftalık bilet olayı Berlin’de de var.Bu bileti ihtiyacınıza göre istasyonlarda bulabilirsiniz.

Berlin’de kesin görmeniz gereken yerler:

1.Babelplatz:Öncelikle Babelplatz’ı anlatmak istiyorum.Babelplatz bence bir turist olarak Berlin şehrinde gitmeniz gereken ilk durak.Neden mi çünkü Babelplatz belki de Berlin’in en görkemli mimari eserlerinin bulunduğu bölge.Bu bölgeye geldikten ve etrafınızdaki o muhteşem yapıları gördükten sonra kafanızda Berlin tarihi ile ilgili düşünceler gelişmeye başlayacaktır.Babelplatz’da nereye bakarsanız tarihten bir parça göreceksiniz.Unter den Linden’de yürürken etrefınıza bakın.Staatsbibliothek adı verilen devlet kütüphanesi,Humboldt Üniversitesi,Zeughaus Alman tarihi müzesi ve daha birçok önemli yapı bu bölgede yer almaktadır. Ayrıca Babelplatz meşhur Brandenburger Kapısı’na çok yakın.

2.BrandenburgerTor:Pariser Platz’da yer alan Brandenburger kapısına Babelplatz’dan yürüyerek çok rahat ulaşabilirsiniz.Bu kapı Berlin’in simgelerinden biri.Kapının inşaatı 1788 yılında başlamış ve 1791 yılında bitmiştir.Carl Gotthard

Brandenburg Kapısı

Langhans tarafından tasarlanan bu kapı aynı zamanda onun en önemli eserlerinden biridir.Neo-Klasik tarza inşaa edilmiş olup tepesinde dört atlı at arabası heykeli(quadriot) bulunmaktadır.

3.Bauhaus Archiv:Bauhaus Archiv 1919-1933  yıllları arasından Almanya’da etkinlik göstermiş olan Bauhaus sanat okulundan kalan dökünmanların,sanatsal parçaların v.b sergilendiği bir müzedir aslında.Müze içinden tasarımcı tanıdıklarınız için çok anlamlı hediyelik eşyalar bulabilirsiniz.

Bauhaus Archiv

Potsdamer Platz

4.Potsdamer Platz:Potsdamer Platz Berlin’in en önemli meydanlarından biridir.Birçok iş merkezi bu lokasyonda konumlanmıştır.Bunu etrafınızdaki yüksek binalardan anlayabilirsiniz.Açıkçası metrodan indiğimde ben böyle bir manzara beklemiyordum.Ayrıca Arkaden adı verilen alışveriş merkezi yine Potsdamer Platz’da yer almaktadır .Hazır buraya gelmişken Arkaden’i de gezmenizi tavsiye ederim.

Arkaden alışveriş merkezi

5.Philharmonie:Sıra geldi bir diğer önemli yapıya. Tiergarten’da bulunan Berliner Philhamonie ayrıca Potsdamer Platz’a da çok yakın. Burası için Berlin konser salonu da diyebiliriz.Gördüğünüzde ne olduğunu bilmesenizde mimarisinden dolayı önemli bir amaç için yapılmış olduğunu anlıyorsunuz zaten.Yapımı 1960’da başlamış ve 1963 yılında tamamlanmış.Hans Scharoun tarafından tasarlanmış.

Philharmonie

6.Musikintrumenten Museum: Yine Tiergarten’da bulunan harika bir müze.Eğer bir müzik severseniz bu müze tam size göre .Müzenin içinde 3500’e yakın müzik enstürmanı sergilenmektedir.Bakmanızda fayda var.

Berlin televizyon kulesi

7.Berliner Fernsehturm:Son olarak bu listenin olmazsa olmazı Berliner Fernsehturm(Yani Berlin televizyon kulesi).Berlin’e geldiğinizde yukarılarda bir yerde gözünüze ilişecektir bu kule emin olun.O yüzden hemen üzerine çıkmak

isteyeceksiniz.Üzerine çıkmak kolay ama biraz kuyruk var. Almanya’nın en uzun yapısı…Tamı tamına 368 metre uzunluğunda.207 metrede restorant ve 203 metrede ise seyir katı bulunuyor.Bütün Berlin’i görebilirsiniz buradan.Bu katta pencerelerin önünde o istikametteki dünyanın büyük şehirlerini gösteren yazılar var.Baktığınız yerde ufukta hangi şehir varmış diye düşünmenize gerek kalmayacak.

Kulenin ne kadar yüksek olduğunu anlayabilirsiniz.

Berlin’de neler yapmışız?

Berlin’de 1. gün

Berlin için Prag’dan Tram’e binip tren istasyonuna gittik orada 1 saat bekledikten sonra peron belli oldu ve bindik trene.Tren yine kabinlerle doluydu.Aynı Prag treni gibi.Bu sefer biraz şanssızdık tam giderken 4 kişi bir grup geldi ve bütün kabin doldu birtek 6 kişilik kabin bizimkiydi iyiki 1 durak sonra indiler yine rahattık.Tam son durak için gidiyorduk ki biri geldi ve bütün koltuklar bizim dedi biletini gösterdi kalktık gittik başka koltuk aramaya sonunda da bulduk .Tren varınca ilk iş yine information’dan Hamburg tren saatlerini aldık ve kalacağımız yeri bulduk ardındanda dışarı çıktık.

Adamlar bildiğin yapmış ..

Fakat Berlin’de U bahn değilde daha çok S Bahn kullanılıyor yani yer altından gitmiyor.Yine çıktık ve tarihi bir meyan var çevresinde birçok tarihi bina var.Ayrıca orada gezerken ücretsiz bulduğumuz bütün binalara girdik oradan yemek yemek için Pizzacı aradık ve s bahn merkezinde bulduk zaten bu istasyonlar adeta Avm gibi yapılmış yemek yerleri vb.şeylerle dolu.Orada bir Nişantaşı benzeri bir yer bulduk birçok ünlü markann bulunduğu zenginlerin oturduğu yerler zaten büyün arabalarda spor Porsche en aşağı Mercedes,Bmw .Oradanda yemek yedikten sonra tekrar tarihi. Etdana gittik.Eski Berlin duvarı oralardaymış fakat şimdi göremedik.

Biraz müzik çalan insanları dinledikten sonra kaldığımız yere döndük ve günü bitirdik.

Tarihi meydandan bir poz

Berlin’de 2. gün

Berlin’de 2. günSabah uyandık ve karnımızı doyurmak için tren istasyonuna gittik. Burada marketten 1 paket kek ve süt aldıktan sonra( bir pakette 4 tane var ve cidden sabah yemek için çok iyi. Fiyatı da çok uygun 1.20 euro’ydu sanırım . İki de süt aldıktan sonra tamamdır.Buradan daha önce planladığımız Bauhaus archiv ‘i görmeye gittik.Daha sonra birkaç müze gezdik. .Ardından direk metroya bindik ve Alexanderplatz’da indik. Burası bana göre şehrin en güzel yerlerinden biri. Ayrıca bir çok görülecek yere de yakın olduğu için bu konumdan yürümeye başlamak daha iyi. Tabi Berlin’e gelmişken Brandenburg kapısı(Brandenburger Tor) görmek lazım. Burada biraz oturduktan sonra tekrar yürümeye koyulduk. Başınızı kaldırıp yukarı baktığınızda televizyon kulesini göreceksiniz . O kuleye çıkabilirsiniz. Ama çok sıra oluyor . Ayrıca bilet fiyatı biraz fazlaydı. Yukarıdan şehre bir göz atabilirsiniz. ( muhtemelen bileti aldıktan 1.30 2.00 saat sonra sıra gelecektir..)
Ardından Alexanderplatz etrafını biraz daha yürüdükten sonra akşam oldu. Otele dönüş, çünkü ertesi gün Hamburg’a yolculuk var.

fotoğraf 4

Berlin televizyon kulesinden örnek bir manzara