Yazıma Hamburg Almanya’nın Venedik’i başlığını verdim.Evet bu doğru .Pek çok kişi de bunun böyle olduğunu bilir.Neden böyle dendiğini görünce zaten anlayacaksınız hatta şimdi de anlamışsınızdır.Venedik kanallarıyla ünlü bir Avrupa şehri .Hamburg Almanya’nın en büyük liman şehri  ve şehrin bazı yerlerinde aynı Venedik gibi kanallar var.Hatta bazı kanallarda turistik gezi yapabilme şansınız bile var.Şehrin ortasında Alster nehri yer alıyor.Nehir üzerinde pek çok su sporu etkinlikleri yapılıyor.

Hamburg’ta ulaşım nasıl ?

Hambbururg şehrinin ulaşımı oldukça kolay.Genellikle turistik yerleri gezmek için S-Bahn ve U-Bahn yetecektir.Fakat spesifik yerlere gitmek için otobüsler ve feribotları kullanabilirsiniz.Ayrıca şehir içinde kullanabileceğiniz kiralık bisikleter de mevcut.CityBike Hamburg(StadtRad Hamburg) sayesinde şehir çevresinde 80’den fazla durak var.Bisikletinizi bu durakların birinde kiralayıp diğerinde bırakabilirsiniz. 5 euro kayıt ücretinden sonra ilk yarım saat ücretsiz.

Kesin görmeniz gereken yerler:

1.Rathausmarkt:

Hamburg belediye binasının bulunduğu bölgeye verilen genel addır Rathausmarkt.Bu bölge Hamburg’un turistlerce en çok görülmek istenen yerlerinden biri.Rathausmarkt’ta pekçok görülecek yer var.Ayrıca etrafta karnınızı doyurmak için birçok alternatif yer alıyor.Yine Rathausmarkt’ta alışveriş yapabileceğiniz bir pasaj bulunuyor.

Rathausmarkt'tan bir görüntü

Rathausmarkt’tan bir görüntü

Bu bölgede yukarıda bahsettiğim kanallara dikkat edin.Ayrıca kanal ve nehirdeki kot farkında dolayı tam Rathaus’un yanında bir kot eşitleyici sistem bulunuyor.İlginç bir sistem.Çift kapaklı olan bu sistemin ön kapağı açılıp tekneyi içine aldıktan sonra ön kapak kapanıyor.İki kapak arasındaki su kotu kanal kotuna getirildikten sonra arka kapak açılıyor ve tekne yoluna devam ediyor.Yani tekneleri nehir kotundan kanal kotuna getiriyor .

Su seviyelerini eşitleyen kapak sistemi

2.Rathaus:

Hamburg belediye binası olan bu yapı Martin Haller tarafından tasarlanmış.Neo-rönesans mimariye bir örnektir.Gezmek isterseniz 4 euro’ya 40 dk’lık olan turlarına katılabilirsiniz.

Rathaus

3.Alster nehri:

Alster nehri kenarındaki kazlarKaynağını Henstedt-Ulzburg’tan alır.Yaklaşık 25 km uzunluğundadır.Kışları bu nehir yaklaşık 20 cm kalınlığında buz olurmuş ve birçok kişi kayarak eğlenirmiş nehrin üzerinde.Özellikle akşamları fotoğraf çekmek ve çekilmek için çok güzel bir yer.

Alster nehri

4.St.Pauli:

St.Pauli Hamburg’un eğlence bölgesi.Hamburg limanına yürüme mesafesinde olan St.Pauli’ye U3 U-Bahn metro hattında St.Pauli durağında inerek ulaşabilirsiniz.Ayrıca Hardrock kafe’de St.Pauli’nin az aşağısında olan Hamburg limanın orada bulunmaktadır.

5.St.Marien Domkirche:

Sankt George bölgesinde yer alan bu katolik katedrali mimaride romanesk tarzını yansıtmaktadır.U1 Lohmühlenstrasse durağında inerek ulaşabilirsiniz.

neler yapmışız?

Hamburg 1. gün

Neyse trende olan olaylar zaten aynı. Görevli gelir biletinizi görmek ister . Ama o tren firmasından bilet alanın bilet kontrolünden çok daha kısa sürüyor bizim bilet kontrolümüz. Ben Berlin’den Hamburg’a ice trenlerinden biriyle gittim. Gayet rahat ve hızlı bir yolculuktu. Biraz kestirme imkanı buldum. Trenimiz Hamburg’a geldiğinde trenden indim ve doğrudan turizm danışma bürosundan ulaşım haritasını aldım. Bu belki de en önemli kağıt. Üstelik hepsi ücretsiz. Bazı yerlerde bedava şehir haritası da veriyorlar. Turistik harita tabiki. Ücretlisi 1 euro sanırım ama almaya gerek yok bence..Tren istasyonundaki işleri tamamladıktan sonra keşfe çıkıyoruz. Hamburg için ayırdığımız gün sayısı iki olduğu için

Alster nehir kanalı

iki günde yapılacak en iyi iş yani şehir merkezine yakın olan yerleri gezdik. Ayrıca ucuz yemek yenilebilecek yerlerde buralarda yer alıyor. Ama Hamburg şehir merkezinde -Rathausmarkt- bu iş biraz zor oldu. Neden mü çünkü yemek yenilebilecek yerler çok ama bir çoğu lüks mekanlar. Mc Donalds var tabi o uygun ama metro durağının olduğu yer altında çok çeşit var. Pizza , noodle, tatlı hamur işleri . (Hamur işleri öğün geçiştirmek için fena değiller. Türkiye ye göre pahalıda olsa artık yapacak bir şey yok. ). Burada Rathaus ( yani belediye binası) ‘ nın hemen yanında Alster gölünün şehir içine giren kolunu görebilirsiniz. Bu kısımda şehir içindeki su seviyesi ile gölün su seviyesi arasında kot farkı olduğu için bir çok ülkede bulunan kot eşitleme sistemini görebilirsiniz.Hamburg’un ünlü eğlence

yerlerinden biri de St. Pauli’dir. Buraya rahatlıkla metro ile ulaşabilirsiniz. St. Pauli’den aşağı doğru yürüdüğünüzde dünyanın en büyük limanlarından biri olan Hamburg limanını göreceksiniz . O yüzden burayı es geçmemenizi öneririm. St. Pauli ve Hamburg limanını da gördükten sonra Rathausmarkt’a dönüyoruz.Gün boyunca Rathaus meydanı(Rathausmarkt) ve civarını dolaştıktan sonra akşam otele geri döndüm.

Hamburg 2. gün

Sabah erken uyandık ve kahvaltı için bir şeyler arıyoruz. Tabiki bir çok şey pahalı geliyor ve çareyi yine tren istasyonunda buluyoruz. Tren istasyonunda bir yer vardı     pastane tarzı bir yer. Adı Le Crobag  . Apfeltasche diye bir tatlı poğaça var . Gayet güzel . Fiyatı da uygun sayılır. Bir şeyler atıştırdıktan sonra tekrar yürüyoruz.
Şöyle bir meydanı turluyoruz. Petrikirche’yi geziyoruz.Rathausmarkt’ta dolaşıyoruz . Öğlen yemeği için Ditsch ‘i önerebilirim. Dilim pizzaları fena değil. Hatta yarım litre kola ile bir dilim pizza şeklinde menüleri de var. Çok rahat ayakta yiyebilirsiniz.
Hamburg şehrinin bir diğer özelliğiyse eğer Venedik’e gittiyseniz daha önce şehir merkezinde kanallar görürsünüz. Zaten Hamburg için kuzeyin Venedik’i derler.

Akşam yemek için önerebileceğim yer ise meydandaki pasajın içerisindeki McDonalds’tır . Onun dışında yer altında -metroda- 24 saat açık market bulabilirsiniz . Daha ucuza bir şeyler bulabilirsiniz burada. Biraz kafa dağıtmak bir şeyler içmek içinse kesinlikle yine bu metro istasyonundaki marketlerin birinden uygun fiyata bira alıp Alster gölünün yanında oturdum. Gölün kenarındaki bu alanda oturup bir şeyler içen birçok kişi göreceksiniz zaten…

Youtube kanalımıza abone olmayı unutmayın !