Çok güzel geçen Barcelona seyahatimizden geriye güzel hatıralar kaldı.Gerek hostelde edinilen arkadaşlıklar gerekse eğlenceli geçen tur.Bunların hepside bu güzel şehirle birlikte uzun bir ders maratonundan önce gerçektende ilaç gibi geldi diyebilirim.Barcelona Rehberi adı altında paylaşmış olduğum bilgiler haricinde birde nasıl bir gezi yaptığımızı anlatmak istedim.Hem kısa bir özet geçmiş olurum hemde en azından sonradan gidecekler için bir seyahat rotası çizmiş olurum diye düşündüm.Bakalım günlerimiz nasıl geçmiş 🙂

Barcelona 1. Gün

Uçaktan indiğimiz anda ilk dikkat ettiğim hava durumuydu.Gerçekten ilk gün için insanın içini karartır derecede bir yağmur vardı.Tek ümidim diğer günlerinde bu şekilde olmamasıydı.Zevksiz bir gün olmasına rağmen Barri Gothic denilen şehirde olan eski yapıları gördük.Yani burası Barcelona’nın eski yerleşim merkeziydi.Hatta eski Roma kalıntılarına bile rastlayabiliyorsunuz burada.Katedral ve şehir binasını görmelisiniz.Bunlardan sonra şehri biraz daha tanımaya koyulduk ve metro ile kolay bir şekilde Placa del Catalonya’ya gittik.Ulaşım cidden çok kolay.Ayrıca neredeyse her yer yürüme mesafesinde.Gün boyunca ilk günün heyecanıyla orayı burayı gezdik yağmurda akşama doğru kesildi.Sonra ise Hostel’i bulmaya çalışırken biraz kaybolduk fakat yinede yönümüzü bulabildik kolayca.Her yer gerçektende olması gerektiği gibi bir meydana çıkıyor ve bu insanı gerçekten rahatlatıyor.Hostelimiz Urbany BCN Go adında aslında ünlü bir hostel.Fiyat olarakta makul olduğu için böyle bir tercih yaptık.

Barcelona 2.Gün

Sonunda güneşli bir güne uyandık.Düne göre gerçekten güzel hava var.Açık ve sıcak bir hava.Kahvaltı olarak hostel yakınındaki marketten 1 € ‘ya doughnut aldık.Bugünkü ilk rotamız Sagrada Familia.Biletleri önceden internetten aldığımız için işimiz kolaydı aslında.Metro ile Sagrada Familia durağında indik durağın hemen yanında bulunuyor zaten.Zamanında nihayet girdik ve yaklaşık kule ziyaretleri de dahil 4 saat kaldık içeride.Çıkışta indirim sayesinde ucuz bir hamburger yedik birayla iyi gitti gerçekten 🙂 Oradan büyük bir hata yaparak Park Güell’e gittik.Bir kere oraya ulaşmak toplu taşıma ile çok zor.Aktarma yaparak metro ile gittikten sonra çok yürüyorsunuz(20-25dk) hemde yokuş yukarı.Parkın bir kısmı halk için açık yani ücretsiz girebiliyorsunuz.Ama önemli eserleri görmek isterseniz bilet şart.Alsanız bile aldın geç yok.Biz 3’te bilet almak için oradaydık.Alsanız bile 6.30’a kadar beklemelisiniz dediklerinde hadi eyvallah! diyerek oradan uzaklaştık.Hop geri dönerek merkezde takıldık.La Rambla’yı daha iyi öğrenebilmek için döndük dolaştık.Ardında hostele döndük ve Barcelona gece hayatı nasıl bir şeymiş dedik Fontana’da bulunan bir kulübe girdik.Gerçekten güzel yerler var.İçki fiyatları haliyle biraz tuzlu.Yinede bir iki birşey içersiniz artık gelmişken 🙂

Barcelona 3.Gün

Kahvaltı için artık sabit markete gidiyoruz kaçarı yok :)aynı çörekten aldık yine.Sıra Gaudi’nin yaptığı muhteşem evlerde.Fakat biz sadece Casa Milla için online bilet almıştık.Casa Battlo ‘ya sadece dışarıdan bakacağız 😀 Metro ile yine çok kolay bir şekilde gittik.Giriş için sıra beklemiyorsunuz zaten.İçeride terasa kadar çıkmalısınız.Ardında Casa Battlo’ya şöyle vay be adam ne yapmış ! dedikten sonra bir şeyler atıştırdık.Ardında sıra Placa Espanya’ya geldi.Eski evlerin bulundupu bu yer görülmeye değer.İçerisi çok geniş ve çok iyi yapılmış.Burada dinlenebilirsiniz ve hediyelik eşya satan yerlerde zaman geçirebilirsiniz.Bu yeri tamamladıktan sonra, metro ile Barcelona’nın ünlü marina ve plajını görmeye gittik.Dressen durağında inerseniz kolayca ulaşabilirsiniz.Plaj çok büyük ve kalabalık.Çokta güzel bir denizi var.Marina ise büyük ve lüks yatları barındırıyor.Bisiklet kiralayarakta gezebilirsiniz.Yada bisikletli taksilerede binebilirsiniz.Ardından Katalonya meydanına döndük.Bu meydanda herşey var zaten Apple Store daki ücretsiz kablosuz interneti dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.Zaten önündeki kalbalıkta bu yüzden :)Sosyal medya ihtiyaçlarımızı giderdik ardında biraz dinlenmek için hostele döndük.Akşam ise arkadaşlarla birşeyler içerek günü bitirdik.

Barcelona 4. Gün

Benim için en önemli gün.Çünkü Nou Camp’ı ziyaret ediyoruz.Online bilet aldığınızda istediğiniz zaman içeri girebiliyorsunuz.Dün Barcelona -Elche maçı olduğu için bugünü tercih ettik.Maçın en uucuz bileti ise 95 idi.O yüzden sadece müze ve stad turunu alalım dedik 😀 Metro ile gittik fakat indiğimiz durak biraz uzaktı stada.15-20 dk yürüyorsunuz.Stad turu gerçekten çok iyi.İsterseniz rehber bekleyebiliyorsunuz bence gerek yok .Müzeden direk stadın içine geçiyorsunuz.Eğlenceli bir turdu arada fotoğrafta çekiyorlar sonra satın alabiliyorsunuz o fotoğrafı.Ardında şu ünlü Montjuic tepesine çıkmaya karar verdik.Placa Espanya’dan aynı Taksim Feniküler hattı gibi tünel ile çıkabileceğiniz bir yer.Çok gzüel manzarası var gerçekten.Bu manzarada aldığımız ucuz sandviçleri yedik.Yediğim en güzel öğle yemeğiydi.Biraz manzarayı izleidk ardından aşağıya indik tekrar.Katalonya meydanına döndük La Rambla’da dolanarak hostele geri döndük.

Barcelona 5.Gün

Barelona’da son günümüzde ilk olarak gezemediğimz yerlere tekra gitmeye çalıştık.Bunlar Casa Battlo ve Park Güell.Casa Battlo Casa Milla ya yakın fakat bilet almadığımız için gidemedik.Bugnü oradan bilet almaya çalıştık fakat çok sıra var o yüzden vazgeçtik.Ardından La Rambla’ya giderek Kolomb heykelini ve yat limanını görmeye karar verdik.Heykel zaten caddenin sonunda hemen kendini gösteriyor.Etrafta birçok ressam ve sokak sanatçısı bulunuyor.Marina ise hemen ardında.Gerçekten çok güzel bir yer olmuş.İskele üzerinde bulunan Mare Magnum adında AVM bizim Türkiye’de alışık olduğumuzdan biraz daha küçük olmasına rağmen görülmeye değer 🙂 Akşam üzeri ise Katalonya Meydanın’da son güne yakışır bir şekilde Hard Rock Cafe’de güzel bir akşam yemeği yedik günü hostelde eğlenerek bitirdik.

Bu yazı raydakigunluk.com tarafından yazılmıştır.